Digitaliseren van de menukaart. Toekomst voor de horeca?

15 februari 2014
Robbert Bregman

Je ziet steeds meer systemen voor de horeca op de markt komen waarbij de klant zelf kan bestellen. Via een app zoals Myorder of een handige tablet. Is dit een trend waar rekening mee gehouden moet worden? En hoe ontwikkelt die trend zich. Bij horeca draait alles om beleving. Komt het klantcontact met deze nieuwe systemen niet onder druk te staan?

Hugo Maat, innovatiemanager van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) denkt dat de ober nooit overbodig zal raken. Klantcontact is daarvoor veel te belangrijk. Hij waarschuwt voor de gevaren van deze systemen als het gaat om service en kwaliteit.
„De horeca is een branche waar het zowel om service als om kwaliteit gaat. Die service wordt voor een deel bepaald door ontvangst en bediening. Als dat wordt omgezet in techniek, kan dat ten koste gaan van de persoonlijke aandacht die een gast nodig heeft. Daar moeten restaurants mee oppassen.” Aldus Spitsnieuws op 10-12-2013.

Een goede oplossing voor meer beleving en toch klantcontact is het systeem van Startersmenu. Dit systeem richt zich puur op de beleving in een digitale menukaart en niet het bestelproces erachter.
Zo behoud je dus het klantcontact en hoef je de bedrijfsvoering niet radicaal om te gooien.

wifi

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *